Hoe je onderneming nog meer opvalt in de massa

by admin
Hoe je onderneming nog meer opvalt in de massa

Wil je je met jouw onderneming onderscheiden van de rest zodat je meer opvalt? Dan zijn er een aantal strategieën die je daarvoor in kunt zetten. Wat je vooral niet moet doen is jouw onderneming promoten op een schreeuwerige manier. Kijk bijvoorbeeld eens naar de huisstijl van de producten die je verkoopt. Een verpakking die fel van kleur is en waar een heleboel informatie opstaat, wordt over het algemeen minder goed verkocht. Een rustige vormgeving en kleur valt juist veel meer op waardoor het voor een klant veel aantrekkelijker wordt om het te kopen. Vermeld alleen de meest noodzakelijke informatie op de verpakking. ‘Less is more’ zullen we maar zeggen.

Het belang van goede service

Zet vooral in op goede klantenservice. Het kan natuurlijk voorkomen dat iemand niet tevreden is over een bepaald product. Maar wanneer ze vriendelijk te woord worden gestaan, is de meeste ergernis al getemperd. Bied een passende oplossing aan waarmee beide partijen tevreden zijn. Als het goed wordt afgehandeld en men persoonlijke betrokkenheid ervaart is men eerder geneigd een volgend keer toch weer iets bij jouw onderneming te kopen. Communicatie kan via de email of telefonisch verlopen. Maar waarom geen gebruik maken van social media? Hiermee kun je klanten snel van dienst zijn en bovendien is het veel persoonlijker. Op je website kun je een live chatfunctie plaatsen. Hiermee laat je zien dat je klantcontact hoog in het vaandel hebt staan. Een vraag kan via een chatfunctie veel sneller beantwoord worden wat mensen als prettig ervaren.

Wees zichtbaar voor je relaties

Mensen vinden het altijd prettig om de persoon achter de onderneming te leren kennen. Daardoor voelt het veel vertrouwder om een product of dienst af te nemen. Via de website en social media kun je een persoonlijk verhaal over de gezichten achter de onderneming delen. Ook kun je gebruik maken van beurzen en evenementen waar jouw doelgroep op af komt. Richt een standje in waarin je meer informatie verstrekt over het bedrijf. Dit kun je doen met foldermateriaal, aantrekkelijke kortingen en een quiz waarbij leuke prijzen zijn te winnen. En natuurlijk deel je relatiegeschenken uit. Op Bedrukken.nl vind je vele mooie voorbeelden die passen bij je bedrijf. Ook kun je tassen laten bedrukken met de naam van je onderneming die je weggeeft aan de bezoekers. Hierin stop je allerlei relevante informatie en een aantal leuke, bedrukte weggevertjes. Omdat de tas heel vaak wordt gebruikt is, dankzij de bedrukking, jouw bedrijfsnaam ook goed zichtbaar voor anderen. En dat is goed voor de naamsbekendheid.

Blijf actueel

Al is je marketingstrategie nog zo origineel, het is wel belangrijk dat je alles actueel houdt. Zorg er daarom voor dat de content altijd up-to-date is en je regelmatig nieuwe producten lanceert. Daardoor blijft het voor mensen aantrekkelijk om jouw onderneming op de voet te volgen en blijven ze een trouwe relatie. Wanneer je laat zien dat je onderscheidend en vernieuwend bezig bent én blijft, sneeuwt je onderneming niet onder in de massa.

Dit vind je misschien ook leuk

Een fervent lezer van alles omtrent finance? Bij Financieel Vakblad zit je goed. We bieden nieuwe inzichten, informeren en inspireren. Hiermee proberen we op een gezonde manier bij te dragen aan de informatie voorziening voor de financiële sector.

Tip van de redactie

Laatste berichten